25. jan. 2009

Stjernekage med Marcipan overtræk



Jeg er blevet spurgt om at lave en bryllupskage til Sep. Men brudeparret har ønsket marcipan overtræk, og det har jeg ikke prøvet at arbejde med før, så jeg måtte jo lige lave en lille testkage.

For at gøre det så svært som muligt, valgte jeg at bage en stjernekage, så var der da kanter, og hjørner nok at øve sig på.

Det blev til denne fine Kage.

Jeg ville osse lige prøve min nye tyl af så der blev duppet små gule stjerne på hele overfladen og langs kanten. Og nej det var ikke for at dække for evt huller i overtrækket, for det var forbavsende nemt at arbejde med.

Kagen er vaniljebunde med jordbærmousse og smurt op med en rest Tobleronecreme.

Min mødregruppe måtte endnu en gang hjælpe mig med at spise kagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar