25. jun. 2011

Chokoladekagen

Jeg er blevet spurgt et par gange om ikke jeg vil dele mine opskrifter, og jo selvfølgelig vil jeg det.. her er opskriften på min favorit Kage til bunde.

Chokoladekage

300g smør/bagemargerine
500 g sukker
4 æg
450 g mel
50 g kakao ( kan undværres )
3,5 dl mælk
2 tsk. bagepulver
2 tsk. vanille

Æg og sukker piskes hvidt, tilsæt mælken langsomt. Sigt mel, kakao, vanilje og bagepulver sammen og tilsæt lidt ad gangen. tilsidst tilsættes det smeltede smør.

Hældes i en smurt bageform denne portion rækker til 2 runde str 22-24 cm eller 1 ca 25x30 bradepande.

Bages ved 180 grader til kagen er bagt (kommer an på formen, start med 30 minutter)

Når kagen er kølet af stilles den på køl pakket i pose til dagen efter.. (uden formen)

Dagen efter er den nem at skære i bunde eller super lækker at smøre op med evt Chokolade frosting.

Man kan sagten undvære kakaoen og så tilsætte lidt ekstra vanilje, eller tilsætte kokos, hakket mandler eller hakket chokolade efter eget valg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar